Γιορτινό Τραπέζι

nutri-book.gr_giortino-trapezi

Την περίοδο των γιορτών πολλοί είναι αυτοί που βασανίζονται από ερωτήσεις όπως «θα παχύνω από την κατανάλωση των εορταστικών εδεσμάτων» ή « μπορώ να φάω χωρίς τύψεις το γλυκό που θα μου προσφέρουν». Για το λόγο αυτό ενόψει των ημερών, θα σας δώσω μερικές οδηγίες για το ποιες πρέπει να είναι οι επιλογές σας όσων αφορά τα εορταστικά τρόφιμα και; γλυκά.

Τι ωραία που είναι τα μελομακάρονα, οι δίπλες, οι κουραμπιέδες και; τα υπόλοιπα παραδοσιακά γλυκά! Πόσοι έχετε βρεθεί μπροστά από το κουτί με τα γλυκά και; αρχίζετε να τρώτε χωρίς να σταματάτε; Ή πόσοι αναβάλλεται το ραντεβού με το γιατρό ή το διαιτολόγο για μετά τις γιορτές!

Αυτό που πρέπει να ξέρετε είναι πως η ζάχαρη που υπάρχει στα γλυκά, δεν είναι κυρίως αυτή που ευθύνεται για την αύξηση του βάρους, αλλά το λίπος που αυτά περιέχουν (βούτυρο, λάδι, μαργαρίνη, κρέμα γάλακτος). Το λίπος έχει περισσότερες θερμίδες ανά γραμμάριο από τη ζάχαρη και επιπλέον κατά την παρασκευή των γλυκισμάτων, παράγονται κορεσμένα και trans λιπαρά, δηλαδή λιπαρά που πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι προκαλούν τα διάφορα νοσήματα της καρδιάς. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν θα δοκιμάσετε τα παραδοσιακά γλυκίσματα, αλλά πως η υπερβολική τους κατανάλωση θα μπορούσε να θέσει τον εαυτό σας σε κίνδυνο.

Η κατανάλωση ενός γλυκού 2 - 3 φορές/βδομάδα στην περίοδο των εορτών είναι κάτι που και την υγεία σας δεν επιβαρύνει και σύμφωνο με τις περιστάσεις είναι. Το να φάτε 2 - 3 δίπλες μαζί με τη δικαιολογία ότι είναι ζεστές ή ότι αύριο δεν θα φάω, ή κάθε φορά που περνάτε από την κουζίνα να τρώτε και; ένα γλυκό επειδή…. Χριστούγεννα είναι, αυτό συνιστά υπερβολή.

Όσον αφορά το εορταστικό τραπέζι, όλοι μπορείτε να απολαύσετε τα εδέσματα που θα υπάρχουν σε αυτό χωρίς ενοχές, είτε προσέχετε τη σιλουέτα σας είτε όχι. Ξεκινήστε αρχικά και; γεμίστε το πιάτο σας με σαλάτα, κατά προτίμηση χωρίς σως. Αφού απολαύσετε τη σαλάτα σας, γεμίστε μόνο μία φορά το πιάτο σας με όποια φαγητά θέλετε να φάτε, χωρίς βέβαια να σχηματίσετε βουναλάκι με αυτά. Στο τέλος του γεύματος, μπορείτε να απολαύσετε και; το γλυκό της ημέρας εφόσον δεν έχετε φάει άλλο νωρίτερα. Προσοχή λοιπόν στην υπερβολή!

Ο δεκάλογος για ένα υγιεινό εορταστικό τραπέζι χωρίς στερήσεις:

  1. Προτιμήστε άσπρο κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα), αντί για κόκκινο (αρνί, χοιρινό, μοσχάρι). Αφαιρέστε το ορατό λίπος και τη πέτσα.
  2. Ελαττώστε το βούτυρο, τα παχιά γαλακτοκομικά προϊόντα και; γενικά τα λίπη στα φαγητά και; στα γλυκά που φτιάχνεται.
  3. Να συνοδεύετε πάντα τα γεύματα από σαλάτες χωρίς σως.
  4. Αποφύγετε γλυκά που περιέχουν πολλά λιπαρά (π.χ. πάστες, τούρτες, γλυκά με κρέμες, σοκολάτα).
  5. Προτιμήστε γλυκά όπως μελομακάρονα και; δίπλες, τα οποία είναι προτιμότερο να τα καταναλώσετε στην αρχή της ημέρας.
  6. Μην επιβαρύνετε τη γέμιση της γαλοπούλας με επιπλέον θερμίδες (συκώτι, εντόσθια, κιμά, μαργαρίνη ή βούτυρο).
  7. Χρησιμοποιείτε μαχαιροπίρουνα και; σερβίρετε στο πιάτο σας τη ποσότητα που θέλετε να φάτε. Μην τσιμπάτε από τη μέση γιατί θα χάσετε το μέτρημα!
  8. Προτιμήστε ελαιόλαδο κατά το μαγείρεμα.
  9. Προτιμήστε τη κατανάλωση κρασιού (1-2 ποτήρια/ημέρα) αντί για άλλο αλκοολούχο ποτό.
  10. Πίνετε άφθονο νερό και περπατάτε ή ασκηθείτε καθημερινά!

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Θα με βρεις

Ραντεβού κατ' οίκον

22940 99089

Τρίτη - Παρασκευή

09:30 - 13:30 & 18:00 - 21:30 (κατόπιν Ραντεβού)

Newsletter

facebook

twitter

google_plus

youtube

EU e-Privacy Directive

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη διαχείριση ελέγχου ταυτότητας, πλοήγησης και άλλων λειτουργιών. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, συμφωνείτε ότι μπορούμε να εγκαταστήσουμε αυτούς τους τύπους cookies στη συσκευή σας.

Προβολή Πολιτικής Απορρήτου

Δείτε τα έγγραφα της Οδηγίας Ηλεκτρονικού Απορρήτου

Έχετε απαγορεύσει την εγκατάσταση cookies στη συσκευή σας. Η απόφαση αυτή είναι αναστρέψιμη.

Έχετε επιτρέψει την εγκατάσταση cookies στη συσκευή σας. Η απόφαση αυτή είναι αναστρέψιμη.