S.U.P. (stand up paddling)

 nutri-book.gr_sup-stand-up-paddling

Ένα καινούργιο θαλάσσιο σπορ, έχει κάνει την εμφάνισή του τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα κερδίζοντας κάθε χρόνο πολλούς νέους οπαδούς.

Το S.U.P. (stand up paddling) ως άσκηση είναι ως εξής: Ο αναβάτης στέκεται όρθιος πάνω σε ένα σκάφος στυλ longboard-surf, και χρησιμοποιεί σαν κινητήριο μοχλό ένα μακρύ μονόπλευρο κουπί, σαν προπέλα ώστε να κινείτε εμπρός.

Τα τελευταία χρόνια και στην χώρα μας ξεκίνησαν να διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις και events για να γνωρίσει ο κόσμος το άθλημα, καθώς και αγώνες. Στα πλαίσια αυτών των εκδηλώσεων διοργανώνεται το 1ο Greece On Board στο “Καράβι” Σχοινιά στο Δήμο Μαραθώνα, στις 27 & 28 Ιουνίου. Η ομάδα του WBSF που ζήτησε λοιπόν να συμβουλεύσω διατροφικά τους αθλητές που θα πάρουν μέρος στα αγωνίσματα που θα διεξαχθούν. Τα αγωνίσματα θα είναι τα εξής: long distance, αγώνας αντοχής 14χλμ με διάρκεια περίπου 2-3 ώρες και αγώνας τεχνικής, technical race, όπου η διαδρομή έχει πολλές στροφές και διάρκεια περίπου 1 ώρα.

Από το είδος των αγωνισμάτων και τις κινήσεις που κάνει το σώμα πάνω στη σανίδα, καταλαβαίνουμε ότι το sup είναι ένα κυρίως αερόβιο άθλημα (χρειάζεται καλή φυσική κατάσταση και αντοχή), αλλά γυμνάζει και όλο το σώμα γιατί καταρχάς πρέπει να ισορροπήσεις πάνω στη σανίδα και δεύτερον η κίνηση με το κουπί γυμνάζει όλο τον άνω κορμό και τα χέρια.

Ο αθλητής πρέπει να διατηρεί το μέγιστο των ικανοτήτων του και αυτό επιτυγχάνεται με σωστή αναπλήρωση των χαμένων αποθεμάτων ενέργειας (γλυκογόνου) και των υγρών. Οπότε είναι σημαντική η κατανάλωση γεύματος ή σνακ πριν τον αγώνα αλλά θα πρέπει να ακολουθούνται οι εξής κανόνες:

  1. Ένα πλήρες γεύμα (π.χ. κοτόπουλο με πατάτες, σαλάτα και ψωμί ή πρωινό τύπου τοστ με τυρί, γαλοπούλα & χυμό) πρέπει να καταναλώνεται 3-4 ώρες πριν τον αγώνα ενώ ένα σνακ (φρούτο, χυμός, ψωμί και τυρί) τουλάχιστον 1 ώρα πριν, έτσι ώστε οι αθλητές ούτε να πεινάνε αλλά ούτε και να έχουν άπεπτη τροφή στο στομάχι τους και να υπάρχει φόβος για έμετο.
  2. Το γεύμα θα πρέπει να είναι χαμηλό σε λίπος και φυτικές ίνες ώστε ο αθλητής να πάει στη τουαλέτα πριν τον αγώνα και να μην έχει γαστρικές διαταραχές κατά τη διάρκειά του. Καλό θα είναι για τον ίδιο λόγο να μην περιέχει γάλα ή γιαούρτι γιατί είναι πιο δύσπεπτα.
  3. Να περιέχουν τρόφιμα που τα τρώει συχνά ο αθλητής και όχι κάποιο καινούριο τρόφιμο που μπορεί να του δημιουργήσει ενοχλήσεις στο στομάχι.

Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα είναι σημαντικό ο αθλητής να είναι σωστά ενυδατωμένος. Όταν ξεκινάμε έναν αγώνα αφυδατωμένοι, είναι σαν να έχουμε πυρετό, οπότε και η απόδοση μας είναι πολύ χαμηλή και υπάρχει κίνδυνος εγκατάλειψης του αγώνα λόγω αδυναμίας, ζαλάδας, κραμπών, θερμοπληξίας! 1 ώρα πριν τον αγώνα 1-2 ποτήρια νερό ή ρόφημα με ηλεκτρολύτες (χωρίς ζάχαρη ή υδατάνθρακες) είναι αρκετά, ώστε να ουρήσει κάποιος πριν την εκκίνηση και να μην υπάρχει ενόχληση μετά.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα αντοχής εάν υπάρχει η δυνατότητα πρέπει να γίνεται αναπλήρωση υγρών, ηλεκτρολυτών και ενέργειας συνήθως μέσω ενός ισοτονικού ροφήματος πλούσιο σε υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες. Στο αγώνισμα τεχνικής επειδή είναι μικρής διάρκειας δεν είναι απαραίτητο.

Μετά τον αγώνα, και στις 2 περιπτώσεις, μέσα σε 30’ από το τερματισμό να έχετε φάει 1 μπανάνα (πλούσια σε ιχνοστοιχεία και ηλεκτρολύτες) και να έχετε πιεί 500ml νερό τουλάχιστον ή να έχετε πιει ένα μπουκαλάκι με ισοτονικό υγρό!

Αφού έχει προηγηθεί το μικρογεύμα αυτό, μέσα στις επόμενες 3-4 ώρες να φάτε γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης π.χ. μακαρόνια με κιμά, κοτόπουλο με πατάτες κλπ για πλήρη αναπλήρωση της ενέργειας και να καταναλώσετε αρκετό νερό!

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Θα με βρεις

Ραντεβού κατ' οίκον

22940 99089

Τρίτη - Παρασκευή

09:30 - 13:30 & 18:00 - 21:30 (κατόπιν Ραντεβού)

Newsletter

facebook

twitter

google_plus

youtube

EU e-Privacy Directive

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη διαχείριση ελέγχου ταυτότητας, πλοήγησης και άλλων λειτουργιών. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, συμφωνείτε ότι μπορούμε να εγκαταστήσουμε αυτούς τους τύπους cookies στη συσκευή σας.

Προβολή Πολιτικής Απορρήτου

Δείτε τα έγγραφα της Οδηγίας Ηλεκτρονικού Απορρήτου

Έχετε απαγορεύσει την εγκατάσταση cookies στη συσκευή σας. Η απόφαση αυτή είναι αναστρέψιμη.

Έχετε επιτρέψει την εγκατάσταση cookies στη συσκευή σας. Η απόφαση αυτή είναι αναστρέψιμη.