Nutri-Book

Στελλα Βαλουρδου

Χάνω τα μαλλιά μου, μήπως φταίει η διατροφή μου;

hai-los-nutr

Η απώλεια μαλλιών αποτελεί μεγάλο πρόβλημα σε άντρες αλλά και σε γυναίκες. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την τριχόπτωση είναι πολλοί, όπως η κληρονομικότητα, η λήψη φαρμάκων, διάφορες ορμονικές διαταραχές, το άγχος, η ηλικία και κάποιες ασθένειες όπως ο υποθυρεοειδισμός ή το σύνδρομο Kwashiorkor.

Πέρα όμως από αυτούς τους παράγοντες, μελέτες δείχνουν πως η διατροφή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την υγεία των μαλλιών μας. Ο ενεργός μεταβολισμός των κυττάρων των τριχοθυλακίων απαιτεί την επαρκή παροχή θρεπτικών συστατικών (βιταμινών και ιχνοστοιχείων) και θερμίδων. Έτσι, η θερμιδική υστέρηση ή ανεπάρκεια διαφόρων συστατικών, όπως οι πρωτεΐνες, τα ανόργανα άλατα, τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και οι βιταμίνες, η οποία προκαλείται από εκ γενετής ανωμαλίες ή μειωμένη πρόσληψη, μπορεί να οδηγήσει σε δομικές διαταραχές, αλλαγές ως προς τη χρώση ή τριχόπτωση, παρόλο που συχνά τα δεδομένα είναι ελλιπή.

Ένας δερματολόγος είναι ο ειδικός γιατρός, για να διαγνώσει την τριχόπτωση και την αιτιολογία της, αλλά δεν πρέπει να αγχώνεστε εάν απλά μένουν κάποιες τρίχες επάνω στην βούρτσα σας ή φεύγουν όταν λούζεστε. Μία ένδειξη ανησυχίας θα πρέπει να είναι εάν μένουν τρίχες επάνω στο μαξιλάρι σας κατά την διάρκεια του ύπνου ή εάν παρατηρήσατε κάποια αλλαγή στην ποιότητα της τρίχας σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, συνήθως παρουσιάζετε και κάποια αλλαγή στην ποιότητα των νυχιών και του δέρματος γιατί τα θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην υγεία της τρίχας, επηρεάζουν και αυτά τα δύο εξίσου.

Ο υποσιτισμός και η γρήγορη απώλεια βάρους είναι δύο καταστάσεις, όπου λόγω ανεπαρκούς πρόσληψης βιταμινών και ιχνοστοιχείων η υγεία των μαλλιών κινδυνεύει άμεσα. Επιπλέον, η χρόνια μειωμένη πρόσληψη νερού συνδέεται με κακή υγεία των μαλλιών και με αυξημένο κίνδυνο τριχόπτωσης.

Τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την υγεία των μαλλιών είναι οι βιταμίνες Α, C και Ε, ο χαλκός και ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος και το φυλλικό οξύ.

Μια ισορροπημένη διατροφή με επαρκή πρόσληψη θερμίδων και θρεπτικών συστατικών, που δεν αποκλείει ομάδες τροφίμων συμβάλλει στην υγεία των μαλλιών μας.

Τέλος, υπάρχουν διάφορα συμπληρώματα διατροφής που διαφημίζουν ότι συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των τριχών. Τα επιστημονικά στοιχεία σχετικά με αυτά τα συμπληρώματα είναι περιορισμένα και πάντα θα πρέπει να συμβουλεύεστε το γιατρό σας πριν από τη χρήση τους.

Προσθέστε ένα σχόλιο


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση