Nutri-Book

Στελλα Βαλουρδου

Οι τροφές της ευτυχίας

trofes-eutuxias

Η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών αναζωογονεί τον ψυχικό μας κόσμο και μας κάνει περισσότερο ευδιάθετους και ευτυχισμένους.

Αυτό συμβαίνει μέσω διαφόρων βιοχημικών μηχανισμών που επηρεάζουν τη παραγωγή σεροτονίνης, κατεχολαμινών (ντοπαμίνη, αδρεναλίνη, νορ-αδρεναλίνη) και ενδορφινών, ουσίες που επηρεάζουν θετικά τη διάθεσή μας.

Γνωρίστε λοιπόν ποιες τροφές φτιάχνουν τη διάθεση και επιλέξτε τις κατάλληλες για κάθε περίσταση.

Καρύδια: τρώτε 2 - 3 καθημερινά.

Τα καρύδια αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές αμινοξέων, ωφέλιμων λιπαρών, υδατανθράκων αργής καύσης, βιταμινών Β, μαγνησίου και αντιοξειδωτικών. Διατηρούν σταθερότερα τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα, βελτιώνουν την κυκλοφορία, επιταχύνουν τη μεταφορά των νευροδιαβιβαστών, ενώ συγχρόνως ενισχύουν το ενεργειακό δυναμικό του μεταβολισμού.

Καφές: με μέτρο και προσοχή.

Σε μικρές δόσεις, όχι παραπάνω από 2 φλιτζάνια ημερησίως, ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα, ξυπνάει τον οργανισμό και προκαλεί ευεξία. Αντίθετα, η υπερβολική κατανάλωση δημιουργεί υπερδιέγερση του νευρικού συστήματος, εκνευρισμό και συχνά εριστική διάθεση και υπογλυκαιμία, με αποτέλεσμα την πτώση των επιπέδων ενέργειας.

Κρέας άπαχο: απολύτως απαραίτητο.

Τρώγοντας το ψαχνό γαλοπούλας, κοτόπουλου, μοσχαριού ή χοιρινού προσλαμβάνουμε πλήρεις πρωτεΐνες, σίδηρο και βιταμίνες Β, συστατικά απαραίτητα για το νευρικό σύστημα. Τα αμινοξέα των πρωτεϊνών διεγείρουν την παραγωγή ντοπαμίνης και νορ-αδρεναλίνης, που με τη σειρά τους αυξάνουν την ετοιμότητα και την ενεργητικότητα.

Λιπαρά ψάρια: 2 - 3 μερίδες λιπαρών ψαριών εβδομαδιαίως.

Μια διατροφή πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα προερχόμενα από τα ψάρια, συνεισφέρει στη βελτίωση του ψυχισμού και της πνευματικής ενέργειας, αλλά και στην ελάττωση του κινδύνου για εμφάνιση κατάθλιψης.

Μπανάνα.

Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο τη γλυκόζη, σάκχαρο που περιέχεται στην μπανάνα σε πολύ υψηλότερο ποσοστό από άλλα φρούτα. Επομένως, η μπανάνα αποτελεί ένα θαυμάσιο τονωτικό για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Επιπλέον, επειδή συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου και στη μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα της τρυπτοφάνης, διατηρεί ανεβασμένα για περισσότερη ώρα τα επίπεδα σεροτονίνης.

Όσπρια: στην πρώτη γραμμή της διατροφής.

Οι πρωτεΐνες των οσπρίων παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ψυχικής ισορροπίας, γιατί ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο και στο πεπτικό σύστημα. Επιπλέον, οι φυτικές τους ίνες βοηθούν το έντερο να λειτουργεί καλύτερα, ενισχύοντας έτσι την παραγωγή και άλλων νευροδιαβιβαστών, ενώ συμβάλλουν επίσης στη σταθεροποίηση των επιπέδων του σακχάρου, αποτρέποντας έτσι τις απότομες μεταπτώσεις ενέργειας.

Πιπεριές και πιπερόριζα (τζίντζερ): προσθέστε τα σε κάθε γεύμα.

Τόσο οι πιπεριές (όλων των χρωμάτων) όσο και η πιπερόριζα (τζίντζερ) είναι ισχυρά αντικαταθλιπτικά και βελτιωτικά της διάθεσης. Ο μηχανισμός δράσης τους σχετίζεται με την ιδιότητά τους να ανεβάζουν τη σωματική θερμοκρασία και να βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος. Επιπλέον επηρεάζουν την παραγωγή σεροτονίνης και κατεχολαμινών.

Σοκολάτα πικρή: 15 - 20 γρ (1 σοκολατάκι) 1 - 2 φορές/βδομάδα.

Η σοκολάτα έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε τρυπτοφάνη που αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης και επίσης σε καφεΐνη, σελήνιο, μαγνήσιο και φλαβονοειδή που προκαλούν τόνωση και ενισχύουν με τον τρόπο τους την καλή διάθεση. Ωστόσο, η συχνή ή σε μεγάλες ποσότητες κατανάλωσή της μπορεί να έχει ως συνέπεια τη δημιουργία τροφοεξάρτησης.

Σπανάκι, σπαράγγια, σέσκουλα.

Είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, η έλλειψη του οποίου συνδέεται με κατάθλιψη.

Φράουλες, μύρτιλα, κράνα, δαμάσκηνα.

Περιέχουν υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών, οι οποίες βοηθούν στη καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος.

Προσθέστε ένα σχόλιο


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση