Nutri-Book

Στελλα Βαλουρδου

Το καλαμπόκι

kalampoki

Το καλαμπόκι αποτελεί καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, όπως θειαμίνη (Β 1 ), νιασίνη (Β 3 ), παντοθενικό οξύ, φυλλικό οξύ, φωσφόρου, διαιτητικών ινών, αλλά και βιταμίνης C και μαγγανίου.

Περιέχει, επίσης, υδατάνθρακες και πρωτεΐνες και ωφέλιμα για την υγεία πολυακόρεστα, αλλά και μονοακόρεστα, λιπαρά οξέα. Το κίτρινο καλαμπόκι περιέχει, επίσης, κάποια καροτενοειδή, όπως β-κρυπτοξανθίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, αλλά και ίχνη βιταμίνης Α και β-καροτενίου. Το κατεψυγμένο και το κονσερβοποιημένο καλαμπόκι είναι σχεδόν εξίσου θρεπτικά με το φρέσκο.

Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά με προστατευτική δράση ενάντια στο καρκίνο του πνεύμονα και του παχέως εντέρου και πλούσιο σε φυτικές ίνες που βοηθούν εκτός από τη βελτίση της δυσκοιλιότητας και στη μείωση της ολικής και "κακής"- LDL χοληστερόλης!

Στα 100γρ το καλαμπόκι βραστό ή ψητό (υπολογίζουμε στη ποσότητα μόνο το μέρος που τρώγεται!!!) έχει 362 θερμίδες, το 1 φλτζ ποπ κορν χωρίς λάδι έχουν 107 θερμίδες και το 1 φλτζ ποπ κορν με λάδι 167 θερμίδες.
Σε θέμα περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και θερμίδων το καλαμπόκι είναι λαχανικό πλούσιο σε άμυλο σχεδόν όπως το ρύζι! Γι' αυτό και οι διαιτολόγοι συνήθως δεν το δίνουμε απεριόριστο για σαλάτα όπως τα άλλα λαχανικά αλλά πάντα υπολογίζουμε τη ποσότητα που θα βάλουμε, σε κάποιο διατροφικό πλάνο.

Προσθέστε ένα σχόλιο


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση