Nutri-Book

Στελλα Βαλουρδου

Πρωινό γεύμα

paidia-proino

Ένα από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας για όλους και πόσο μάλλον για ένα παιδί είναι το πρωινό γεύμα, με τη προϋπόθεση ότι φτιάχνεται από υγιεινά αγαθά. Στη χώρα µας, ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών δεν παίρνει πρωινό πριν φύγει για το σχολείο, ενώ μεγάλος αριθμός παιδιών τρώει ένα ελλιπές πρωινό (π.χ. μόνο 1 ποτήρι γάλα), ή τρώει ανθυγιεινά σκευάσματα που αγοράζει τις ώρες του σχολείου.

Ένα πλήρες πρωινό γεύμα καλό θα είναι να τρώγετε στο σπίτι και να περιλαμβάνει για παράδειγμα: 1 ποτήρι γάλα με μειωμένα λιπαρά μαζί με δημητριακά πρωινού χωρίς ζάχαρη ή 1 ποτήρι φυσικό χυμό και 1 τοστ με 1 φέτα τυρί με λίγα λιπαρά και 1 φέτα άπαχο ζαμπόν ή γαλοπούλα ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με 1κγλ μέλι και 1 φρούτο ή με δημητριακά πρωινού χωρίς ζάχαρη κτλ.

Μια σχετική μελέτη του Πανεπιστημίου της Κρήτης έδειξε ότι τα παιδιά εκείνα που δεν παίρνουν συνήθως πρωινό έχουν 3 κιλά περίπου μεγαλύτερο βάρος από παιδιά ανάλογης ηλικίας που παίρνουν πρωινό, παρόλο που αυτά έχουν μεγαλύτερη πρόσληψη χοληστερόλης και κορεσμένου λίπους. Οι διαιτητικές συνήθειες των παιδιών αυτών είναι χειρότερες σε σύγκριση µε εκείνα τα παιδιά που παίρνουν πρωινό πριν φύγουν για το σχολείο. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε ότι σε επίπεδο τροφίμων, τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό πίνουν λιγότερο γάλα και περισσότερα αναψυκτικά, τρώνε περισσότερο κόκκινο κρέας και γλυκά, ενώ καταναλώνουν λιγότερα αυγά, δημητριακά και λαχανικά. Επιπλέον, άλλες παρόμοιες μελέτες έχουν δείξει πως τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό, το αντικαθιστούν με ανθυγιεινά σνακ (π.χ. διάφορα αρτοσκευάσματα), κουράζονται πιο εύκολα, μοιάζουν νωχελικά. και παρουσιάζουν προβλήματα συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, κυρίως των πρώτων ωρών και έχουν χειρότερη επίδοση στις εργασίες που απαιτούν συγκέντρωση και εγρήγορση.

Συνεπώς, τα παιδιά θα πρέπει να ξυπνούν νωρίτερα και να παίρνουν ένα καλό πρωινό χωρίς να βιάζονται, ή ακόμα και να μάθουν να το προετοιμάζουν μόνα τους. Έτσι θα λάβουν όλη την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζονται για να αντεπεξέλθουν στις καθημερινές σωματικές και πνευματικές τους δραστηριότητες.

Προσθέστε ένα σχόλιο


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση