Nutri-Book

Στελλα Βαλουρδου

Γιορτινό Τραπέζι

giortino-trapezi

Την περίοδο των γιορτών πολλοί είναι αυτοί που βασανίζονται από ερωτήσεις όπως «θα παχύνω από την κατανάλωση των εορταστικών εδεσμάτων» ή « μπορώ να φάω χωρίς τύψεις το γλυκό που θα μου προσφέρουν». Για το λόγο αυτό ενόψει των ημερών, θα σας δώσω μερικές οδηγίες για το ποιες πρέπει να είναι οι επιλογές σας όσων αφορά τα εορταστικά τρόφιμα & γλυκά.

Τι ωραία που είναι τα μελομακάρονα, οι δίπλες, οι κουραμπιέδες & τα υπόλοιπα παραδοσιακά γλυκά! Πόσοι έχετε βρεθεί μπροστά από το κουτί με τα γλυκά & αρχίζετε να τρώτε χωρίς να σταματάτε; Ή πόσοι αναβάλλεται το ραντεβού με το γιατρό ή το διαιτολόγο για μετά τις γιορτές!

Αυτό που πρέπει να ξέρετε είναι πως η ζάχαρη που υπάρχει στα γλυκά, δεν είναι κυρίως αυτή που ευθύνεται για την αύξηση του βάρους, αλλά το λίπος που αυτά περιέχουν (βούτυρο, λάδι, μαργαρίνη, κρέμα γάλακτος). Το λίπος έχει περισσότερες θερμίδες ανά γραμμάριο από τη ζάχαρη & επιπλέον κατά την παρασκευή των γλυκισμάτων, παράγονται κορεσμένα και trans λιπαρά, δηλαδή λιπαρά που πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι προκαλούν τα διάφορα νοσήματα της καρδιάς. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν θα δοκιμάσετε τα παραδοσιακά γλυκίσματα, αλλά πως η υπερβολική τους κατανάλωση θα μπορούσε να θέσει τον εαυτό σας σε κίνδυνο.

Η κατανάλωση ενός γλυκού 2-3 φορές/βδομάδα στην περίοδο των εορτών είναι κάτι που & την υγεία σας δεν επιβαρύνει & σύμφωνο με τις περιστάσεις είναι. Το να φάτε 2-3 δίπλες μαζί με τη δικαιολογία ότι είναι ζεστές ή ότι αύριο δεν θα φάω, ή κάθε φορά που περνάτε από την κουζίνα να τρώτε & ένα γλυκό επειδή…. Χριστούγεννα είναι, αυτό συνιστά υπερβολή.

Όσον αφορά το εορταστικό τραπέζι, όλοι μπορείτε να απολαύσετε τα εδέσματα που θα υπάρχουν σε αυτό χωρίς ενοχές, είτε προσέχετε τη σιλουέτα σας είτε όχι. Ξεκινήστε αρχικά & γεμίστε το πιάτο σας με σαλάτα, κατά προτίμηση χωρίς σως. Αφού απολαύσετε τη σαλάτα σας, γεμίστε μόνο μία φορά το πιάτο σας με όποια φαγητά θέλετε να φάτε, χωρίς βέβαια να σχηματίσετε βουναλάκι με αυτά. Στο τέλος του γεύματος, μπορείτε να απολαύσετε & το γλυκό της ημέρας εφόσον δεν έχετε φάει άλλο νωρίτερα. Προσοχή λοιπόν στην υπερβολή!

Ο δεκάλογος για ένα υγιεινό εορταστικό τραπέζι χωρίς στερήσεις:

  1. Προτιμήστε άσπρο κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα), αντί για κόκκινο (αρνί, χοιρινό, μοσχάρι). Αφαιρέστε το ορατό λίπος και τη πέτσα.

  2. Ελαττώστε το βούτυρο, τα παχιά γαλακτοκομικά προϊόντα & γενικά τα λίπη στα φαγητά & στα γλυκά που φτιάχνεται.

  3. Να συνοδεύετε πάντα τα γεύματα από σαλάτες χωρίς σως.

  4. Αποφύγετε γλυκά που περιέχουν πολλά λιπαρά (π.χ. πάστες, τούρτες, γλυκά με κρέμες, σοκολάτα).

  5. Προτιμήστε γλυκά όπως μελομακάρονα & δίπλες, τα οποία είναι προτιμότερο να τα καταναλώσετε στην αρχή της ημέρας.

  6. Μην επιβαρύνετε τη γέμιση της γαλοπούλας με επιπλέον θερμίδες (συκώτι, εντόσθια, κιμά, μαργαρίνη ή βούτυρο).

  7. Χρησιμοποιείτε μαχαιροπίρουνα & σερβίρετε στο πιάτο σας τη ποσότητα που θέλετε να φάτε. Μην τσιμπάτε από τη μέση γιατί θα χάσετε το μέτρημα!

  8. Προτιμήστε ελαιόλαδο κατά το μαγείρεμα.

  9. Προτιμήστε τη κατανάλωση κρασιού (1-2 ποτήρια/ημέρα) αντί για άλλο αλκοολούχο ποτό.

  10. Πίνετε άφθονο νερό και περπατάτε ή ασκηθείτε καθημερινά!

Προσθέστε ένα σχόλιο


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση